مرکز ماساژ متل قو

قبل از رزرو ماساژ سوئدی یا بافت عمیق، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا این کار یکبار مصرف است؟ این به درمانگر شما کمک می کند تا بداند آیا ماساژ کاری است که یک یا دو بار در سال انجام می دهید یا بخشی از یک برنامه درمانی طولانی مدت است.


آیا ترجیح جنسیتی دارید؟ برخی از افراد با ماساژ درمانگر همجنس یا مخالف خود احساس راحتی بیشتری می کنند.


آیا ترجیح تنظیم دارید؟ برخی از ماساژها در اسپاهای زیبایی آرامش بخش انجام می شوند، در حالی که برخی دیگر در یک محیط فیزیوتراپی یا سالن بدنسازی انجام می شوند.


کدام ماساژ بهتر عمل می کند؟
ماساژ سوئدی و بافت عمیق بسیار شبیه به هم هستند. تفاوت اصلی در سطح فشار است. اگر به دنبال آرامش و رهایی از عضلات منقبض و سفت هستید، ماساژ سوئدی احتمالا برای شما مناسب است.

اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید، ماساژ بافت عمیق می تواند بخشی مفید از برنامه درمانی شما باشد.

در سوئد، "ماساژ سوئدی" به سادگی به عنوان "ماساژ کلاسیک" شناخته می شود. و این دقیقاً همان چیزی است که وجود دارد - یک درمان کلاسیک که نشان دهنده استاندارد غربی برای ماساژ است.

ماساژ سوئدی چیست؟
ماساژ سوئدی یک درمان ماساژ درمانی کل بدن است که بر روی بافت‌های نرم و ماهیچه‌ها کار می‌کند تا به بازیابی سلامتی کمک کند - ایجاد یک اثر آرام‌بخش و متعادل‌کننده بر روی سیستم عصبی.

ماساژدرمانگر از پنج نوع تکنیک اصلی ماساژ در ماساژ سوئدی استفاده خواهد کرد: نوازش و سر خوردن. ورز دادن؛ مالش؛ ضربه زدن یا کوبیدن؛ ارتعاش

فواید ماساژ سوئدی چیست؟
تکنیک‌های مختلف ماساژ سوئدی که توسط پدر ماساژ سوئدی، Per Henrik Ling ایجاد شده‌اند، برای بهبود گردش خون، تسکین عضلات و ایجاد احساس آرامش بیشتر طراحی شده‌اند.

برخلاف ماساژ بافت عمیق، ماساژ درمانی سوئدی از ضربات نرم‌تر روی قسمت‌های استخوانی‌تر و ظریف‌تر بدن و سکته‌های قوی‌تر در جایی که پوشش عضلانی ضخیم‌تری وجود دارد، استفاده می‌کند. این تنظیم فشار آن را به یک ماساژ ایده آل برای آرامش تبدیل می کند.

ماساژ سوئدی که به دلیل تسکین عضلات سفت و افزایش تندرستی شناخته شده است، فواید سلامتی دیگری نیز دارد، از جمله:

کاهش فشار عضلانی با دفع سموم
بهبود گردش خون و جریان باد در سراسر بدن
کمک به انعطاف پذیری رباط ها و تاندون ها و بهبود دامنه حرکتی
کاهش استرس عاطفی و جسمی
تسکین کمردرد و درد مزمن
قبل از رفتن، با اسپا در مورد لباس هایی که باید بپوشید مشورت کنید: آبگرم ممکن است لباس زیر یکبار مصرف ارائه دهد. اگر فکر درآوردن همه لباس‌هایتان باعث سرخ شدن شما می‌شود، نگران نباشید: درمانگر شما هنرمندی از تکنیک‌های حرفه‌ای دراپ است.

روغن‌ها و لوسیون‌های مورد استفاده در ماساژ می‌توانند پارچه‌ها را لکه‌دار کنند، بنابراین اگر لباس‌های خود را می‌پوشید، ایده خوبی است که لباس‌های قدیمی را انتخاب کنید.

مانند تمام درمان‌ها، درمانگر خود را از هر گونه بیماری که ممکن است داشته باشید مطلع کنید.

بهتر است در ساعات منتهی به ماساژ خود از خوردن وعده های غذایی سنگین و الکل خودداری کنید.

از ماساژ سوئدی چه انتظاری باید داشت؟
ماساژ شما احتمالاً حدود 60 یا 90 دقیقه طول خواهد کشید. درمانگر به شما زمان می‌دهد تا به‌صورت خصوصی لباس‌های خود را در بیاورید و روی میز ماساژ دراز بکشید، که معمولاً برای راحتی بیشتر روی میز قرار می‌گیرد، جایی که ممکن است خود را با حوله بپوشانید.

لازم نیست در هیچ نقطه ای کاملاً در معرض دید قرار بگیرید. درمانگر شما بسته به منطقه ای که روی آن تمرکز می کند. اگر در مورد چیزی نگران هستید، در گفتن آن تردید نکنید.

درمانگر شما ممکن است در ابتدای درمان، رنگ پوست شما را ارزیابی کند و روغن‌های ضروری یا لوسیون‌ها را متناسب با نوع پوست شما انتخاب کند. او اینها را با یک سری ضربات و تکنیک های خاص به بخشی از بدن شما و آنچه می خواهید به آن برسید، ماساژ می دهد.

به عنوان مثال، این ممکن است ضربات طولانی و سرخوردن روی پشت شما باشد تا به شما در آرامش کمک کند، یا ورز دادن یا مالیدن شانه های خود برای باز کردن گره ها. درمان نواحی ظریف یا حساس بدن شما را در نظر می گیرد، بنابراین باید راحت و تسکین دهنده باشد.

برخی از درمانگران دوست دارند در حین ماساژ موسیقی پخش کنند، زیرا می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید. از گفتن اینکه آیا ترجیح می دهید آن را نداشته باشید نترسید - یا در واقع از هر چیز دیگری در اتاق درمان ناراضی هستید. راضی بودن در محیط اطراف برای آرامش مهم است و به شما کمک می کند تا با خوشحالی در ماساژ خود فرو بروید.

پس از آن، احتمالاً احساس آرامش و حتی خواب آلودگی خواهید کرد، بنابراین زمان زیادی را برای استراحت به خود اختصاص دهید. از این احساس لذت ببرید که هر ماهیچه در بدنتان به آرامی کشیده و صاف می شود.


انواع ماساژ سوئدی
از آنجایی که ماساژ سوئدی یکی از اشکال کلاسیک ماساژ است، سکته مغزی و تکنیک های آن اساس بسیاری از درمان های دیگر را تشکیل می دهد. بررسی کنید تا ببینید اسپای انتخابی شما چه چیزی را ارائه می دهد، اما در اینجا چند روش درمانی وجود دارد که ممکن است شامل ماساژ سوئدی باشد:

ماساژ دوگانه برای زوجین
ماساژ آروماتراپی
درمان سنگ داغ
ماساژ صندلی نشسته.
نکات داغ!
این ایده خوبی است که قبل از ماساژ سوئدی، 20 دقیقه را در سونا بگذرانید. ماهیچه های شما را گرم و آرام می کند و آنها را برای تجربه ای عمیق تر و آرامش بخش تر آماده می کند.

همه ماساژها می توانند احساس تشنگی و نیاز به رفتن به توالت را بیش از حد معمول در شما ایجاد کنند - این به این دلیل است که ماساژ گردش لنفاوی شما را فعال کرده و بدن شما سموم را دفع می کند. پس از آن در حالی که به آرامی به سیاره زمین برمی گردید، مقدار زیادی آب بنوشید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم