ماساژ تخصصی متل قو

ماساژ دست چگونه به بعد از جراحی کمک می کند؟
جراحی می تواند اثرات منفی بر بدن داشته باشد. به دلیل کاهش دامنه حرکت مجاز، عضلات اغلب سفت و منقبض می شوند و در نتیجه درد افزایش می یابد.

هدف ماساژ دست کاهش اثرات جراحی با از بین بردن سفتی و تنش است.

سفتی عضلانی به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی در بافت عضلانی ایجاد می شود. بافت عضلانی غیرکشسان محدودیتی ایجاد می کند که می تواند به افزایش درد کمک کند.

ماساژ دست با افزایش دمای بافت‌های عضلانی، سفتی را کاهش می‌دهد تا به آن‌ها اجازه استراحت و افزایش کشش را بدهد. افزایش کشش باعث کاهش سفتی عضلات و کاهش درد می شود.

تنش ناشی از منقبض ماندن عضله است. هنگامی که ماهیچه ها منقبض می شوند، نمی توانند آرام شوند که می تواند محدودیت و درد را بیشتر کند. با افزایش دمای عضله به دلیل افزایش جریان خون، عضلات شل می شوند. عضلات آرام، تنش و درد را کاهش می دهند.

ماساژ دست چگونه به آرامش کمک می کند؟
ماساژ دست می تواند آرامش را تشویق کند. ماساژ دست می تواند به آرامش جسمی و ذهنی بدن کمک کند.

ماساژ دست با کاهش تنش و افزایش هورمون‌های آرامش‌بخش به نام سروتونین و دوپامین، آرامش را تشویق می‌کند.

جریان خون در طول ماساژ دست بهبود می یابد. افزایش جریان خون باعث افزایش دمای عضله می شود. افزایش دمای عضله محدودیت را کاهش می دهد و به ماهیچه ها اجازه می دهد تا استراحت کنند و در نتیجه تنش را کاهش می دهد. کاهش تنش به آرامش فیزیکی بدن کمک می کند.

ماساژ دست همچنین می تواند آرامش روانی را تشویق کند. کورتیزول یک هورمون استرس است که در بدن یافت می شود و سطح آرامش را کاهش می دهد. ماساژ دست سطح کورتیزول را کاهش می دهد و هورمون های آرامش بخش، سروتونین و دوپامین را جایگزین آن می کند.

سروتونین و دوپامین هر دو هورمون هایی هستند که از مغز ترشح می شوند. ماساژ دست باعث ترشح هر دو هورمون می شود. افزایش سروتونین و دوپامین فرد را قادر می‌سازد تا از نظر ذهنی آرام شود و همچنین می‌تواند حس خوبی به او بدهد.

ماساژ دست چگونه به ایجاد جای زخم کمک می کند؟
جای زخم را می توان با ماساژ دست کاهش داد. اسکارها نتیجه پوست آسیب دیده است که پس از آسیب ایجاد شده است. هنگامی که پوست آسیب دیده است، بافت اسکار ایجاد می شود تا الیاف آسیب دیده را به هم نزدیک کند. بافت اسکار از فیبرهای کلاژن تشکیل شده است. فیبرهای کلاژن به اندازه پوست ما الاستیک نیستند، بنابراین می توانند محدود شوند.

هدف ماساژ دست کاهش جای زخم با شل کردن بافت اسکار برای کاهش محدودیت و تنظیم مجدد فیبرهای کلاژن برای کاهش ظاهر اسکار است.

اصطکاک ایجاد شده بین دست و پوست باعث افزایش جریان خون می شود. افزایش جریان خون باعث افزایش دمای بافت می شود. افزایش دمای بافت باعث افزایش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری می شود. افزایش کشش و انعطاف پذیری محدودیت را کاهش می دهد.

همانطور که بافت اسکار شل می شود، رشته های کلاژن تشویق می شوند تا دوباره مرتب شوند. تنظیم مجدد فیبرهای کلاژن باعث کاهش ظاهر اسکارها می شود زیرا آنها با الیاف خود ما همراستا می شوند.

فواید ماساژ دست چیست؟
فواید زیادی از طریق ماساژ دست به دست می آید. مزایای به دست آمده عبارتند از:

کاهش تنش
بهبود بهبود یافته
کاهش تورم
تجزیه بافت اسکار
ماساژ دست چگونه تنش را کاهش می دهد؟
کاهش تنش مزیتی است که از طریق ماساژ دست به دست می آید. تنش زمانی ایجاد می شود که ماهیچه ها منقبض می شوند و شل نمی شوند. تنش می تواند حرکت را محدود کند و در صورت عدم درمان باعث درد شود.

ماساژ دست با شل کردن و شل کردن عضلات منقبض شده، تنش را از بین می برد.

دمای عضلات در حین ماساژ دست به دلیل افزایش جریان خون افزایش می یابد. افزایش دمای عضله به عضلات اجازه کشش و افزایش کشش را می دهد. اجازه دادن به عضلات برای کشش به آنها کمک می کند تا آرام شوند و آنها را از حالت انقباض خارج کنند. افزایش خاصیت ارتجاعی محدودیت را کاهش می دهد تا به کاهش درد کمک کند.

ماساژ دست چگونه ریکاوری را بهبود می بخشد؟
ماساژ دست می تواند به بهبود بهبودی کمک کند. پس از جراحت یا جراحی، اثرات آن اغلب می تواند آسیب زا باشد.

هدف ماساژ دست بهبود ریکاوری با بهبود گردش خون و تحریک سیستم لنفاوی است.

گردش خون در طول ماساژ دست بهبود می یابد. اصطکاک ایجاد شده بین پوست و دست باعث افزایش جریان خون می شود. ماساژ دست به بافت عضلانی اطراف رگ‌های خونی کمک می‌کند تا آرام شوند تا جریان خون در آنها افزایش یابد.

افزایش مقدار مویرگ ها نیز برای تامین اکسیژن و مواد مغذی بیشتر ماهیچه ها اتفاق می افتد. افزایش اکسیژن و مواد مغذی برای ماهیچه ها به ترمیم آسیب کمک می کند و ماهیچه ها را قوی و سالم نگه می دارد.

سیستم لنفاوی در طول ماساژ دست تحریک می شود. سیستم لنفاوی به حذف ضایعات متابولیکی که می تواند روند بهبودی را کند می کند، کمک می کند. ضایعات متابولیک از طریق عروق لنفاوی در جریان لنفاوی حذف می شوند. کاهش ضایعات متابولیک نیز عضلات را قوی و سالم نگه می دارد.

تحریک سیستم لنفاوی نیز می تواند تورم را کاهش دهد. تورم ناشی از تجمع مواد زائد متابولیک است که بیشتر در اطراف مچ دست یافت می شود. افزایش دفع مواد زائد متابولیک از طریق جریان لنفاوی به کاهش تورم و کاهش درد کمک می کند.

چگونه ماساژ دست بافت اسکار را تجزیه می کند؟
ماساژ دست می تواند به تجزیه بافت اسکار کمک کند. بافت اسکار از الیاف کلاژن فیبری تشکیل شده است و پس از آسیب ایجاد می شود. بافت اسکار اغلب محدود کننده است که منجر به سفتی و درد عضلانی می شود.

هدف ماساژ دست شل کردن بافت اسکار برای تسکین گرفتگی و درد است.

در طول ماساژ دست، جریان خون افزایش می یابد. افزایش جریان خون باعث افزایش دمای بافت اسکار می شود. افزایش دمای بافت های اسکار به آنها امکان کشش و افزایش خاصیت ارتجاعی را می دهد. فیبرهای کلاژنی که بافت اسکار را تشکیل می دهند، مجدداً قرار می گیرند و محدودیت و در نتیجه سفتی عضلانی را کاهش می دهند. کاهش سفتی عضلات باعث کاهش درد می شود.

خلاصه
ماساژ دست در اطراف عضلات واقع در دست متمرکز می شود. در طول ماساژ دست از تکنیک‌های مختلفی مانند اصطکاک، چرخش پوست با ماشه و طب فشاری استفاده می‌شود. تکنیک های مختلف مورد استفاده به کاهش درد حاد، کاهش اثرات جراحی، افزایش آرامش و کاهش جای زخم کمک می کند.

ماساژ دست فواید بسیاری از جمله کاهش تنش، بهبود بهبودی، کاهش تورم و تجزیه بافت اسکار را برای فرد به همراه دارد. 

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم