ماساژ درمانی متل قو

ماساژ درمانی ورزشی چیست؟
ماساژ ورزشی، دستکاری دستی عضلات است که به طور خاص برای کمک به افرادی که سبک زندگی و/یا سرگرمی های سختی دارند، طراحی شده است. این نوع ماساژ درمانی تاثیر برخی فعالیت ها را بر روی مفاصل خاص، گروه های عضلانی، تاندون ها، رباط ها و گروه های بافت نرم در نظر می گیرد.

تمرکز آگاهانه ماساژ درمانی ورزشی، مزایای برخی از تکنیک‌های ماساژ را به حداکثر می‌رساند و از فعالیت و فعالیت بدنی بیشتر حمایت می‌کند. ارزیابی اولیه برای ایجاد یک برنامه ماساژ درمانی آگاهانه خاص که نیازهای خاص هر ورزشکار را برآورده می کند، استفاده می شود.

فواید ماساژ درمانی ورزشی چیست؟
چرا کسی باید این نوع درمان ورزشی را انتخاب کند در حالی که بسیاری از انواع ماساژهای دیگر در دسترس هستند؟ فعالیت هایی مانند بازی های ورزشی، ورزش های رسمی و ورزش های شدید می تواند برای بدن سخت باشد. این به معنای انتخاب روش مناسب ماساژ برای سبک زندگی و بدن فعال است.

به عنوان مثال، هدف از ماساژ بافت عمیق، درمان درد مزمن و تنش مداوم است. این ممکن است در یک مفهوم بسیار کلی مفید باشد، اما ماساژ درمانی ورزشی به طور خاص برای حمایت و افزایش عملکرد، ریکاوری و آرامش افرادی (معمولاً ورزشکاران) که به طور مکرر و/یا شدیداً فعالیت بدنی دارند، طراحی شده است.

مزیت شماره 1: آرامش
آرامش ممکن است اولین چیزی باشد که در هنگام فکر کردن به ماساژ ورزشی به ذهن خطور می کند، اما بخش فوق العاده مهمی در حفظ سلامت یک ورزشکار است. ماساژ ورزشی به عنوان بخشی از یک برنامه ریکاوری یا تقویت خاص مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در صورت نیاز بدن می تواند ادامه داشته باشد.

ورزشکاران در خارج از فصل از ماساژ ورزشی با کاهش قابل توجه تنش در عضلاتی که در طول فصل تحت فشار قرار گرفته یا بیش از حد کشیده شده اند، بهره مند می شوند. برای کسانی که در طول سال به شدت بازی می کنند و تمرین می کنند، راهی برای کمک به بدن برای حفظ استرس فیزیکی بدون آسیب، بهبود سریع و کامل از آسیب است.

ماساژ درمانی برای متعادل کردن مواد شیمیایی و کمک به تثبیت خلق و خوی کلی مفید است. خلق و خوی می تواند بر میزان تأثیرگذاری بدن در حین فعالیت بدنی تأثیر بگذارد.

این امر به ویژه در مورد ورزش ها و فعالیت هایی که نیاز به تصمیم گیری سریع و مشاهده دقیق دارند صادق است. کاهش تنش و بهبود وضعیت عاطفی می تواند به جلوگیری از آسیب های تصادفی و آسیب طولانی مدت به بدن کمک کند. همچنین می تواند به ورزشکاران کمک کند تا نسبت به رقبا برتری پیدا کنند.

مزیت شماره 2: بازیابی
بهبودی از یک آسیب مخرب یا فشار فیزیکی برای هر ورزشکاری متفاوت است. برنامه ریکاوری خاصی که یک ورزشکار، مربی، فیزیوتراپ یا پزشک در مورد آن تصمیم می گیرد به سابقه پزشکی شخصی ورزشکار، و ورزش یا فعالیت بدنی که انجام می دهد بستگی دارد. برای مثال، بهبود آسیب بیسبال احتمالاً متفاوت خواهد بود. از یک ژیمناستیک در نتیجه، ماساژ آنها نیز متفاوت خواهد بود. ماساژ درمانی ورزشی را می توان بر اساس نیازهای خاص، چالش ها و در صورت لزوم، آسیب ها سفارشی کرد. توانایی شناسایی و درمان ضعف های فیزیکی خاص می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی داشته باشد.

مزیت شماره 3: حذف سموم
بخش دیگری از ریکاوری ورزشی که با ماساژ درمانی ورزشی تقویت می شود، آزادسازی و حذف سموم از عضلات است. هنگامی که ماهیچه ها برای مدت طولانی درگیر هستند و بدن به چالش کشیده می شود، اسید لاکتیک می تواند ایجاد شود و سموم می توانند بر بافت های خاصی تأثیر بگذارند.

این افزایش اسید لاکتیک می تواند گره های دردناک و اتصال ناخوشایند را در سراسر بدن ایجاد کند. تجمع سمی می تواند توانایی ورزشی را به سرعت و به طور قابل توجهی کاهش دهد. همچنین می تواند بر حوزه های زندگی خارج از ورزش یا فعالیت تأثیر بگذارد.

اسید لاکتیک می تواند در حرکات و کارهای روزمره مشکل ساز باشد، اگرچه به سختی تنها سمی است که ماهیچه ها و بافت ها ذخیره می کنند. ماساژ درمانی ورزشی به کار و شل شدن فیبرهای عضلانی نواحی پرکار کمک می‌کند تا اسید لاکتیک را به همراه سایر سموم دردناک موجود در عضلات و بافت‌ها از بین ببرد تا بدن بتواند آنها را به سرعت و کارآمد دفع و دفع کند.

مزیت شماره 4: خواب بهتر
ماساژ درمانی ورزشی می تواند به تسهیل و عمیق تر شدن خواب کمک کند. خواب بخشی از توانبخشی بدنی است که مورد توجه قرار نگرفته است که اغلب نادیده گرفته می شود. الگوهای خواب آشفته و کیفیت پایین خواب می تواند به طور جدی بر توانایی بدن برای عملکرد فیزیکی تأثیر بگذارد، چه رسد به اینکه بهترین عملکرد را داشته باشد.

اگر نیازهای خواب برآورده نشود و به طور مناسب اولویت بندی نشود، هر ورزش یا فعالیت بدنی انجام شود آسیب خواهد دید. استراحت کافی برای سلامت عمومی و عملکرد کلی بدن ضروری است، اما به ویژه اگر بدن از نظر فیزیکی دچار مشکل باشد، بسیار مهم است. ماساژهایی که به طور خاص بر روی فعالیت‌های انتخابی و سبک زندگی متمرکز می‌شوند، می‌توانند به تسکین ناراحتی کمک کنند و حمایتی را فراهم کنند که به ایجاد و حفظ عادات خواب سالم کمک می‌کند.

مزیت شماره 5: افزایش عملکرد
ورزشکارانی که هیچ گونه آسیب فیزیکی یا مشکلی را تجربه نمی کنند می توانند در ماساژهای نگهدارنده برنامه ریزی شده منظم شرکت کنند تا به بهبود عملکرد ورزشی کمک کنند. ماساژ درمانی ورزشی از نواحی بدن که توسط ورزش یا فعالیت های ورزشی خاص کار می کنند پشتیبانی می کند.

این نوع درمان و ارزیابی آگاهانه از فعالیت می‌تواند به افزایش توانایی‌های ورزشکار کمک کند و حمایت فیزیکی لازم برای پیگیری و دستیابی به اهداف خود را برای آنها فراهم کند. توجه به عضلات و مفاصل از طریق ماساژ درمانی ورزشی می تواند به عملکرد ورزشی کمک زیادی کند.

هنگامی که ماهیچه ها به طور منظم توسط یک ماساژ درمانی حرفه ای آموزش دیده ماساژ داده می شوند، یک ورزشکار خطر آسیب را کاهش می دهد. ماساژ حمایتی را فراهم می کند که بدن برای انجام ایمن و مطمئن به آن نیاز دارد.

اگر عضلات یک ورزشکار گره خورده و بیش از حد تحت فشار قرار گرفته باشند، حمایت از بدنش هنگام انجام یک ورزش رقابتی یا شرکت در تمرینات سخت برای او دشوار خواهد بود. این می تواند منجر به آسیب بیشتر عضلانی، تشدید ناراحتی و حتی آسیب شود. مفاصل بدن به ماهیچه های اطراف خود نیاز دارند تا کاملاً درگیر شوند و به اندازه کافی قوی باشند که به طور ایمن و کامل از حرکات بدن پشتیبانی کنند.

همچنین فشار دادن عضلاتی که از قبل سفت شده اند بسیار آسان تر است. ماساژ ورزشی درمانی منظم به بدن کمک می‌کند تا زمانی که زمان انجام آن فرا می‌رسد، به عضلات بسته و مفاصل ضعیف وابسته نباشد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم