آموزش ماساژ متل قو

چه کسی می تواند از ماساژ ورزشی بهره مند شود؟
واضح است که ماساژهای ورزشی برای افرادی که ورزش حرفه ای انجام می دهند مفید است، اما این ورزشکاران تنها افرادی نیستند که می توانند از ماساژ درمانی ورزشی بهره مند شوند.

تاکید بر ورزش دو و میدانی ناشی از میزان بالای فشار بدنی و آسیب ناشی از شرکت طولانی مدت در فعالیت های ورزشی و همچنین تمریناتی است که اغلب با آنها همراه است.

با این حال، فعالیت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند تأثیری برابر یا بیشتر بر سلامت جسمانی بدن داشته باشند. بیایید نگاهی به چند گروه از افرادی که می توانند از ماساژ ورزشی بهره مند شوند، بیاندازیم.

تناسب اندام تازه واردان
برای اینکه از ماساژ ورزشی بهره مند شوید، لازم نیست فردی «ورزشکار» باشد. هر زمان که بدن از نظر فیزیکی تحت فشار قرار می گیرد، مدیریت صحیح تأثیر فعالیت بر بدن مهم است. ماساژ به راحتی می تواند بخشی از ارزیابی و برنامه مراقبت باشد. توجه ویژه به بدن هنگام شروع یا تشدید فعالیت جدید بسیار مهم است.

ورزشکاران آماتور
لازم نیست یک فرد معمولی یک ورزشکار شناخته شده یا با دستمزد خوب باشد تا بتواند همان آسیب هایی را که متخصصان انجام می دهند تحمل کند. در واقع، از آنجایی که آماتورها فاقد زمان و منابع لازم برای تمرین و آموزش روشی هستند که اکثر حرفه ای ها انجام می دهند، مسلماً در معرض خطر آسیب تصادفی بیشتری قرار دارند.

شاید کسی به یک لیگ ورزشی محلی پیوسته باشد. کسی می‌تواند در آینده نزدیک دویدن ماراتن، نیمه ماراتن یا 5k را هدف داشته باشد. آنها ممکن است ترجیح دهند در فعالیت های بدنی منزوی تر و انفرادی مانند آکرو یوگا یا تمرینات تعادلی شرکت کنند.

همه اینها فعالیت هایی هستند که به سطح بالایی از مهارت و فداکاری فیزیکی فراتر از سطح مبتدی نیاز دارند، حتی اگر آن مهارت ها به راحتی هنوز آماتور باشند. همه فعالیت ها روی بدن تاثیر می گذارند. ماساژ درمانی ورزشی می تواند به بدن کمک کند تا مطمئن شود که تأثیر آن کاملاً مثبت است.

ورزشکاران فداکار
آن دسته از افراد کمیاب، با استعداد و با انگیزه وجود دارند که هدفشان تبدیل ورزش به یک حرفه است. آنها کاندیدهای اصلی برای ماساژ ورزشی برنامه ریزی شده منظم هستند.

رسیدن به سطح حرفه ای در یک ورزش یا فعالیت ورزشی یک هدف جدی است که نیاز به برنامه ریزی جدی، تعهد واقعی و حمایت حرفه ای دارد. ماساژ مخصوص ورزش می تواند به ورزشکاران متعهد کمک کند تا از صدمات و آسیب هایی که ممکن است آنها را از اهدافشان منصرف کند یا آرزوهای شغلی آنها را به عقب براند، اجتناب کنند.

ماساژ درمانی ورزشی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که صعود آنها به اوج توانایی آنها را برای داشتن یک حرفه طولانی و سالم پس از رسیدن به آنجا از بین نمی برد.

تبدیل شدن به یک ماساژ درمانی ورزشی یک کار پر ارزش است که به ورزشکاران حرفه ای و آماتور کمک می کند تا برای فعالیت های ورزشی آماده شوند و آسیب های ورزشی را مدیریت کنند. این یک پیشنهاد شغلی انعطاف‌پذیر برای افرادی است که می‌خواهند توانایی تغییر زندگی ورزشکاران را داشته باشند و در عین حال زندگی ماساژ درمانگر ورزشی را در این فرآیند تغییر دهند.

فواید
فواید بسیاری از ماساژ ورزشی بر اساس تجربه و مشاهده گزارش شده است. برخی برای ذهن (روانی) و برخی برای بدن (فیزیولوژیک) مفید هستند.

برخی از مزایای گزارش شده ماساژ ورزشی عبارتند از:

افزایش دامنه حرکتی مفصل (ROM)
افزایش انعطاف پذیری
افزایش حس خوب بودن
کاهش تنش عضلانی
کاهش تحریک پذیری عصبی (اعصاب آرام تر)
کاهش اسپاسم عضلانی
خواب بهتر


مزایای ادعایی که توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شوند عبارتند از:

افزایش جریان خون
افزایش دفع مواد زائد ورزش (اسید لاکتیک)
کاهش احتمال آسیب دیدگی
کاهش زمان ریکاوری بین تمرینات

اثرات جانبی
عوارض جانبی احتمالی ماساژ ورزشی، حساسیت یا سفتی 1 تا 2 روز پس از ماساژ ورزشی است. واکنش پوستی ناشی از روغن های ماساژ نیز ممکن است. اما در بیشتر موارد، ماساژ ورزشی بی خطر است.

آنچه پژوهش می گوید
مطالعات تحقیقاتی در مورد خستگی درک شده و ریکاوری نشان داد که آزمودنی‌ها احساس می‌کنند کمتر خسته شده‌اند و احساس می‌کنند که پس از ماساژ ورزشی سریع‌تر بهبود می‌یابند. کاهش اضطراب، بهبود خلق و خو، خواب بهتر و افزایش احساس خوب بودن نیز مشاهده شد. بر اساس طیف گسترده ای از مطالعات، درد عضلانی تاخیری (DOMS) با ماساژ ورزشی کاهش می یابد.

اکنون در مورد برخی از مزایایی که توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. توانایی ماساژ ورزشی برای کمک به ماهیچه ها برای خلاص شدن از شر اسید لاکتیک در مطالعات تحقیقاتی تایید نشده است.

بسیاری از محققان احساس می کنند که این با این واقعیت مرتبط است که ماساژ ورزشی باعث افزایش جریان خون در عضلات نمی شود. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که جریان خون در واقع به طور مکانیکی توسط ماساژ مختل می شود و این یک دلیل احتمالی برای اختلال در حذف اسید لاکتیک است.

بهبودی سریع‌تر پس از ماساژ ورزشی هنوز توسط تحقیقات پشتیبانی نشده است. مطالعات نشان می دهد که ریکاوری فعال (ورزش با شدت کم بعد از تمرین) بهترین روش برای کاهش میزان اسید لاکتیک است که پس از ورزش ایجاد می شود و ریکاوری را سرعت می بخشد.

خب، همهی این چیزها یعنی چه؟ به نظر می رسد که مزایای ذهن مثبت (روانی) ماساژ ورزشی در واقع توسط مطالعات تحقیقاتی پشتیبانی می شود.

یافته‌های مطالعه همچنین تأیید می‌کند که ماساژ ورزشی بر عملکرد تأثیر منفی نمی‌گذارد، اما مزایای مثبت بدن (فیزیولوژیکی) بر عملکرد کاملاً واضح نیست. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات مثبت بدن و همچنین در مورد تعامل ذهن و بدن پس از ماساژ ورزشی مورد نیاز است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم