لاغری با دستگاه متل قو

سردرد فشاری چیست؟

سردرد فشاری نوعی سردرد است که زمانی شروع می‌شود که چیزی محکم روی پیشانی یا پوست سر خود می‌پوشید. کلاه، عینک، و هدبند مقصر رایج هستند. این سردردها گاهی اوقات به عنوان سردردهای فشاری خارجی شناخته می‌شوند زیرا شامل فشار چیزی خارج از بدن شما می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم سردرد فشاری، چرایی بروز آنها و کارهایی که می توانید برای تسکین انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

علائم سردرد فشاری چیست؟
سردرد فشاری مانند فشار شدید همراه با درد متوسط ​​است. بیشترین درد را در قسمتی از سر خود که تحت فشار است احساس خواهید کرد. برای مثال، اگر از عینک استفاده می‌کنید، ممکن است در جلوی پیشانی یا نزدیک شقیقه‌تان احساس درد کنید.

سردردهای فشاری اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا معمولاً در عرض یک ساعت پس از قرار دادن چیزی روی سر شروع می شوند.

سایر علائم سردرد فشاری عبارتند از:

دردی که ثابت است، نبض ندارد
نداشتن علائم دیگری مانند حالت تهوع یا سرگیجه
دردی که ظرف یک ساعت پس از برداشتن منبع فشار از بین می رود
سردردهای فشاری می توانند در افرادی که از قبل مستعد ابتلا به میگرن هستند به میگرن تبدیل شود. علائم میگرن عبارتند از:

درد ضربان دار در یک یا هر دو طرف سر شما
حساسیت به نور، صدا و گاهی اوقات لمس
حالت تهوع، استفراغ
تاری دید

علت سردردهای فشاری چیست؟
سردرد فشاری زمانی شروع می شود که یک جسم محکم روی سر یا اطراف آن قرار می گیرد و به اعصاب زیر پوست شما فشار وارد می کند. عصب سه قلو و اعصاب اکسیپیتال اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. این اعصاب جمجمه ای هستند که سیگنال هایی را از مغز به صورت و پشت سر می فرستند.

هر چیزی که روی پیشانی یا پوست سر شما فشار می آورد می تواند باعث سردرد فشاری شود، از جمله این نوع هدگیرها:

کلاه ایمنی فوتبال، هاکی یا بیسبال
کلاه پلیسی یا نظامی
کلاه های سختی که برای ساخت و ساز استفاده می شود
عینک شنا یا محافظ
سربندها
کلاه های تنگ
در حالی که اشیاء روزمره می توانند باعث سردردهای فشاری شوند، چنین سردردهایی در واقع چندان رایج نیستند. فقط حدود 4 درصد از افراد منبع قابل اعتماد آنها را دریافت می کنند.

آیا عوامل خطر وجود دارد؟
افرادی که به طور منظم از کلاه ایمنی برای کار یا ورزش استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سردردهای فشاری هستند. به عنوان مثال، مطالعه ای که شامل اعضای ارتش دانمارکی بود نشان داد که 30 درصد از شرکت کنندگان گفتند که از پوشیدن کلاه ایمنی سردرد می گیرند.

سایر مواردی که ممکن است بیشتر مستعد سردردهای فشاری باشند عبارتند از:

افسران پلیس
کارگران ساختمانی
اعضای ارتش
بازیکنان فوتبال، هاکی و بیسبال

سردردهای فشاری چگونه تشخیص داده می شوند؟
به طور کلی، برای سردردهای فشاری نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. درد معمولاً با برداشتن منبع فشار از بین می رود.

با این حال، اگر متوجه شدید که درد دوباره عود می کند، حتی زمانی که چیزی روی سر خود نمی پوشید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. آنها ممکن است برخی از سوالات زیر را در طول قرار ملاقات شما بپرسند:

سردرد از چه زمانی شروع شد؟
چه مدت است که آنها را مصرف می کنید؟
وقتی آنها شروع کردند چه کار می کردید؟
وقتی شروع کردند چیزی روی سرت می پوشیدی؟ چی پوشیده بودی؟
درد در کجا قرار دارد؟
این حس شبیه چیه؟
درد چقدر طول می کشد؟
چه چیزی درد را بدتر می کند؟ چه چیزی آن را بهتر می کند؟
در صورت وجود چه علائم دیگری دارید؟
بر اساس پاسخ های شما، آنها ممکن است برخی از آزمایش های زیر را برای رد هر گونه علل زمینه ای سردرد شما انجام دهند.


تجربه درد و ناراحتی ناشی از سردرد بسیار رایج است. اگر به دنبال راه طبیعی تری برای درمان سردرد خود هستید، ممکن است بخواهید به فشار و نقاط فشار فکر کنید.

نقاط فشار چیست؟
نقاط فشار بخش هایی از بدن هستند که اعتقاد بر این است که بسیار حساس هستند و می توانند تسکین را در بدن تحریک کنند. پزشکان رفلکسولوژی، یکی از رشته های طب چینی، معتقدند که لمس نقاط فشار به روشی خاص می تواند:

سلامتی خود را بهبود بخشید
تسکین درد
بازگرداندن تعادل در بدن
رفلکسولوژی چیست؟
رفلکسولوژی مطالعه چگونگی اتصال یک قسمت از بدن انسان به قسمت دیگر است. این بدان معنی است که ممکن است مجبور شوید مکان دیگری - مانند دست خود - را ماساژ دهید تا ناحیه دیگری مانند سر خود را درمان کنید. برای کاهش درد خود به نقاط فشار مناسب دست خواهید یافت.

اگر می خواهید در مورد درمان سردرد خود به این روش بیشتر بدانید، مهم است که بدانید چگونه این کار را به درستی انجام دهید. آنچه علم می گوید را توضیح می دهیم و به شما چند نقطه فشار می دهیم تا دفعه بعد که سرتان درد می کند امتحان کنید.


علم پشت نقاط فشار و سردرد
علم زیادی وجود ندارد که از استفاده از رفلکسولوژی برای درمان سردرد پشتیبانی کند، و مطالعات ما کوچک هستند و نیاز به گسترش دارند.

با این حال، چند مطالعه وجود دارد که به این موضوع پرداخته اند که چگونه ماساژ درمانی روی سر و شانه ها می تواند سردرد را تسکین دهد. این گاهی اوقات شامل تحریک نقاط فشار روی سر است.

در یک مطالعه کوچک از سال 2002، دانشمندان بررسی کردند که چگونه ماساژ ممکن است به چهار بزرگسالی که سردرد تنشی مزمن را تجربه می‌کردند، کمک کند، که به عنوان تجربه سردرد تنشی دو تا سه بار در هفته به مدت 6 ماه تعریف شد.

در این مطالعه، ماساژها تعداد سردردهای هر شرکت کننده در مطالعه را در هفته اول درمان کاهش داد. در پایان دوره درمان، میانگین تعداد سردردهایی که هر شرکت کننده در مطالعه تجربه کرده بودند از تقریباً هفت سردرد در هفته به تنها دو سردرد در هفته کاهش یافت. میانگین طول سردرد یک شرکت‌کننده در مطالعه نیز در طول دوره درمان به نصف کاهش یافت و از میانگین 8 ساعت به میانگین 4 ساعت کاهش یافت.

در یک مطالعه بسیار قدیمی‌تر اما کمی بزرگتر از سال 1990، دانشمندان به این موضوع پرداختند که چگونه 10 ماساژ شدید 1 ساعته در مدت 2 هفته ممکن است بر 21 زن مبتلا به سردرد مزمن تأثیر بگذارد. همانند مطالعه کوچکتر، شرکت کنندگان در این مطالعه ماساژهایی را از ماساژورهای معتبر دریافت کردند. سپس اثرات ماساژها در بازه زمانی طولانی‌مدت مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان در این مطالعه دریافتند که آن 10 جلسه ماساژ شدید منجر به کاهش وقوع، مدت زمان و شدت سردرد شد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم