ماساژ تایلندی

ماساژ سوئدی
شناخته شده ترین و رایج ترین دسته ماساژ، ماساژ سوئدی است. تکنیک های ماساژ سوئدی از سبک تا شدید متفاوت است. ماساژ سوئدی از پنج سبک سکته استفاده می کند. پنج حرکت اصلی عبارتند از افلوراژ (سر خوردن یا سر خوردن)، پتریساژ (خمیر دادن)، تاپوتمنت (ضربه زدن ریتمیک)، اصطکاک (الیاف متقاطع یا با الیاف) و لرزش/لرزش.

توسعه ماساژ سوئدی اغلب به اشتباه به Per Henrik Ling نسبت داده می‌شود، اگرچه یوهان گئورگ مزگر، تمرین‌کننده هلندی، اصطلاحات فرانسوی را برای نام‌گذاری سکته‌های اصلی به کار برد. اصطلاح "ماساژ سوئدی" در واقع فقط در کشورهای انگلیسی و هلندی زبان و در مجارستان به رسمیت شناخته شده است. در جاهای دیگر از این سبک به عنوان "ماساژ کلاسیک" یاد می شود.

مطالعات بالینی نشان داده اند که ماساژ سوئدی می تواند درد مزمن، خستگی، سفتی مفاصل را کاهش دهد و عملکرد بیماران مبتلا به آرتروز زانو را بهبود بخشد.

ماساژ تایلندی
ماساژ سنتی تایلندی که در تایلند با نام Nuat phaen boran به معنای «ماساژ باستانی/سنتی» شناخته می‌شود، عموماً بر اساس ترکیبی از سنت‌های پزشکی هندی و چینی است.

ماساژ تایلندی ترکیبی از جنبه های فیزیکی و انرژی است. این یک ماساژ عمیق و تمام بدن است که از پاها به بالا پیش می رود و بر روی خطوط سن یا انرژی در سراسر بدن تمرکز می کند، با هدف رفع انسداد این خطوط و در نتیجه تحریک جریان خون و لنف در سراسر بدن. از یوگا، طب فشاری و رفلکسولوژی استفاده می کند.

ماساژ تایلندی یک ماساژ درمانی محبوب است که برای مدیریت شرایطی مانند درد و خستگی اسکلتی عضلانی استفاده می شود. ماساژ تایلندی شامل تعدادی حرکات کششی است که باعث بهبود انعطاف بدن، حرکت مفاصل و همچنین بهبود گردش خون در سراسر بدن می شود. در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند که ماساژ تایلندی کارایی قابل مقایسه ای با مسکن ایبوپروفن در کاهش درد مفاصل ناشی از آرتروز (OA) زانو نشان داد.

میز و صندلی ماساژور
میز و صندلی های ماساژ تخصصی برای قرار دادن گیرنده ها در طول ماساژ استفاده می شود. یک میز ماساژ تجاری معمولی دارای سطحی است که به راحتی تمیز می‌شود و به‌شدت لایه‌بندی می‌شود و تکیه‌گاه سر نعل اسبی شکلی دارد که به مشتری این امکان را می‌دهد تا در حالت درازکش به راحتی نفس بکشد و می‌تواند ثابت یا قابل حمل باشد، در حالی که نسخه‌های خانگی اغلب سبک‌تر هستند یا برای تا شدن طراحی شده‌اند. به آسانی. برای اصلاح وضعیت بدن می توان از یک بالش یا تکیه گاه ارتوپدی استفاده کرد.

صندلی های ارگونومیک عملکردی مشابه میز ماساژ دارند. صندلی ها ممکن است ثابت یا قابل حمل باشند. حمل و نقل صندلی های ماساژ نسبت به میزهای ماساژ راحت تر است و گیرندگان برای دریافت ماساژ صندلی نیازی به لباس پوشیدن ندارند. با توجه به این دو عامل، ماساژ صندلی اغلب در محیط هایی مانند دفاتر شرکت ها، جشنواره های خارج از منزل، مراکز خرید و سایر مکان های عمومی انجام می شود.

استخرهای درمانی با آب گرم
استخرهای آب گرم درمانی با دمای کنترل شده برای انجام کارهای بدن در آب استفاده می شود. برای مثال، Watsu به یک استخر درمانی با آب گرم نیاز دارد که تقریباً عمق سینه (بسته به قد درمانگر) و دمای آن تا حدود 35 درجه سانتیگراد کنترل شود. (95 درجه فارنهایت).

میز ماساژ با آب خشک
میز ماساژ آب خشک از جت های آب برای انجام ماساژ عضلات مشتری استفاده می کند. تفاوت این میزها با دوش ویشی این است که مشتری معمولاً خشک می ماند.

دو نوع متداول عبارتند از: یکی که در آن مشتری روی یک تشک آب مانند که حاوی آب گرم و جت های آب و حباب های هوا است و دیگری که در آن مشتری روی یک پد فوم دراز می کشد و توسط یک ورقه پلاستیکی پوشانده می شود و سپس توسط آن اسپری می شود. جت های آب گرم، شبیه به دوش ویشی. نوع اول گاهی اوقات برای استفاده در مراکز خرید و مراکز خرید با هزینه ای اندک در دسترس است.

دوش های ویشی
دوش ویشی نوعی آب درمانی است که از مجموعه ای از نازل های دوش استفاده می کند که در حالی که مشتری در یک تخت مرطوب کم عمق، شبیه به میز ماساژ، اما دارای زهکشی برای آب است، مقدار زیادی آب را روی مشتری اسپری می کند. نازل ها معمولاً ممکن است از نظر ارتفاع، جهت و دما مطابق با نیازهای مشتری تنظیم شوند.

کرم ها، لوسیون ها، ژل ها و روغن ها

ماساژ کرم در Lappeenranta فنلاند در سال 1967
انواع مختلفی از کرم‌ها، لوسیون‌ها، ژل‌ها و روغن‌های ماساژ برای روان‌سازی و مرطوب‌کردن پوست و کاهش اصطکاک بین پوست (دست تکنسین و مشتری) استفاده می‌شوند.

ابزار ماساژ
گاهی اوقات از این ابزار یا وسایل در هنگام ماساژ استفاده می شود. برخی از ابزارها برای استفاده افراد و برخی دیگر توسط درمانگر هستند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم