ماساژ درمانی در منزل

اگر در یک منطقه کم جمعیت زندگی می کنید یا زمانی که در هتل یا استراحتگاه اقامت می کنید و می خواهید ماساژ داشته باشید، انتخاب شما در درمانگران ممکن است محدود باشد.

اگر اجتناب از روغن‌های معطر مصنوعی برای شما مهم است، اما انتخاب زیادی در درمانگر ندارید، می‌توانید از روغن گیاهی بدون عطر و فشرده به عنوان روغنی که در طول جلسه استفاده می‌کنید، درخواست کنید.

آروماتراپی یک درمان طبیعی مکمل و جامع است که از خواص درمانی گیاهان به شکل اسانس ها استفاده می کند که اسانس های طبیعی غلیظ گیاهان هستند. اسانس ها فرار هستند و بنابراین بسیار معطر و لذت بخش هستند. رایحه‌درمانگر از روش‌های مختلفی برای درمان مراجعان استفاده می‌کند و از یک اسانس یا ترکیبی از چند روغن ضروری برای کمک به یک مشکل خاص استفاده می‌کند.


روش‌های کاربردی مختلفی در رایحه‌درمانی استفاده می‌شود، از جمله: ماساژ، حمام، استنشاق، تبخیر، پماد، روغن‌های بدن و صورت، عطرهای طبیعی و کمپرس. اسانس های واقعا خالص معمولاً غیر تهاجمی هستند (در صورت استفاده ایمن) زیرا در هماهنگی بیوشیمیایی با بدن و بدون تغییر با طبیعت هستند.

دانش گسترده ای برای استفاده مفید از طیف گسترده ای از روغن های ضروری مورد نیاز است - و اینجاست که شناخت یک رایحه درمانی بسیار مفید است. بلا با توصیه های عملی خود (فقط در نوبت بعدی ماساژ خود بپرسید) و اطلاعات ارائه شده در وبلاگ هایش می تواند به شما در شروع استفاده از آروماتراپی کمک کند.

اسانس‌ها اسانس‌های طبیعی غلیظی از گیاهان هستند که از طریق فرآیند تقطیر با بخار آب یا بیان سرد مواد گیاهی مانند گل‌ها، برگ‌ها، علف‌ها، درختان، میوه‌ها و ریشه‌ها - از یک منبع گیاه‌شناسی واحد استخراج می‌شوند.

بلا در کلینیک از روغن‌های ضروری درجه درمانی/پزشکی (Essential Therapeutics) استفاده می‌کند - این روغن‌ها 100% خالص و طبیعی هستند. اسانس های واقعی بسیار معطر هستند و استفاده از آنها را بسیار لذت بخش می کند و شفابخش هستند. این روغن ها را نباید با روغن های معطر یا روغن های تقلبی که به عنوان اسانس برچسب گذاری شده اند، که هیچ ارزش درمانی ندارند، اشتباه گرفت.

هر اسانس از ترکیب متفاوتی از ترکیبات شیمیایی طبیعی (بدون تغییر) تشکیل شده است که هم عطر و هم ارزش درمانی آن را تعیین می کند. روغن‌های ضروری مستقیماً از طریق اعصاب بویایی بر سیستم لیمبیک مغز تأثیر می‌گذارند و بنابراین بر ذهن، خلق و خو، احساسات و حافظه ما تأثیر می‌گذارند.

آنها می توانند تا هفتاد برابر بیشتر از منبع گیاهی اصلی غلیظ باشند، به این معنی که برای تأثیرگذاری فقط به چند قطره نیاز دارید و همچنین به این معنی است که نباید آنها را مصرف کنید زیرا می توانند مری و دستگاه گوارش را تحریک کنند.

روغن‌های ضروری می‌توانند برای سیستم‌های مختلف بدن مانند سیستم ایمنی، غدد درون ریز (هورمونی)، تنفسی، گوارشی، تولید مثلی، پوششی (مو/پوست/ناخن) و سیستم ادراری مفید باشند. آنها با ورود به جریان خون از طریق پوست (ماساژ) و از طریق استنشاق به این سیستم های بدن راه می یابند.

برخی از روغن‌های ضروری وجود دارند که بسیاری از مردم فواید آن را می‌دانند و قبلاً از آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اسانس درخت چای به طور گسترده ای به عنوان یک ضد عفونی کننده بر روی زخم ها و نیش حشرات استفاده می شود. روغن اکالیپتوس بهبود سرماخوردگی را تسریع می کند و به از بین بردن انسداد بینی کمک می کند.

و روغن اسطوخودوس واقعی (اسانس شفابخش نهایی) باعث تسریع التیام سوختگی ها و زخم ها می شود و به رفع بی خوابی و سردرد کمک می کند. با این حال اسانس های بسیار زیبایی وجود دارد که وقتی شروع به استفاده از آنها کنید، متوجه خواهید شد که می خواهید تعداد زیادی را به مجموعه خود اضافه کنید.

روغن های ضروری بسیار متنوع هستند - آنها در محصولات تمیز کننده استفاده می شوند زیرا بسیاری از آنها خواص ضد باکتریایی دارند (به عنوان مثال روغن های لیمو، کاج اسکاچ و روغن اکالیپتوس بسیار محبوب هستند). آنها اغلب اجزای فعال در محصولات مراقبت از پوست هستند، زیرا بسیاری از روغن های ضروری برای پوست بازسازی کننده، ضد التهاب و التیام بخش هستند (در صورت رقیق شدن مناسب). به طور گسترده در صنعت عطر استفاده می شود  در روغن های ماساژ برای اهداف درمانی استفاده می شود. و بسیاری از مردم از آنها در خانه یا محل کار در یک دیفیوزر الکترونیکی یا یک مشعل روغن برای تصفیه هوا یا ایجاد محیط استفاده می کنند.

حتی می‌توان از آنها برای کمک به مطالعه استفاده کرد - افزایش تمرکز هنگام مطالعه و سپس بوییدن همان ترکیب در طول معاینه، به دلیل ارتباط بین بویایی و سیستم لیمبیک در مغز - که شامل حافظه می‌شود - شانس یادآوری مطالب را افزایش می‌دهد.

ماساژ سنگ داغ در خانه یکی از محبوب ترین رزروهای درمانی ما است. بسیاری از مشتریان ما متعجب می شوند که بدانند این ماساژ در راحتی در خانه خود و بدون سفر به اسپا در دسترس است! فواید ماساژ سنگ داغ بسیار زیاد است که ما واقعاً توصیه می کنیم آن را امتحان کنید. این یک راه فوق‌العاده آرامش‌بخش و لذت بخش برای استراحت، رهایی از تنش و رسیدن به تعادل است.

همانطور که از نام آن پیداست، ماساژ سنگ داغ شامل استفاده از سنگ های گرم شده است. ماساژورهای سکرت اسپا از سنگ های گرم شده رودخانه یا پوسته های گدازه استفاده می کنند، زیرا صاف هستند و گرما را به خوبی حفظ می کنند.

قبل از ماساژ، درمانگر از یک بخاری مخصوص برای گرم کردن سنگ ها تا حدود 45 تا 50 درجه سانتیگراد استفاده می کند. لازم نیست نگران باشید که این خیلی گرم است یا می تواند بسوزد، زیرا یک درمانگر حرفه ای اطمینان می دهد که درجه حرارت عالی و ثابت است. آنها از مایکروویو یا وسایل دیگر برای گرم کردن سنگ ها استفاده نمی کنند، زیرا باعث ایجاد دمای ناهموار یا نادرست می شود.

تکنیک های مختلف ماساژ سنگ داغ وجود دارد، و برخی از آنها به درمانگر فردی بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، سنگ ها در نقاط خاصی روی بدن قرار می گیرند، یا به صورت آناتومیک هدایت می شوند یا روی نقاط انرژی که اعتقاد بر این است که به تعادل و جریان کمک می کنند. درمانگر علاوه بر گذاشتن سنگ‌ها در جای خود، از سنگ‌ها برای انجام تکنیک‌های ماساژ سوئدی مانند ورز دادن، ضربات صاف طولانی و غلتیدن نیز استفاده می‌کند.

بسیاری از مردم از این که ماساژ سنگ داغ چه حس فوق العاده ای را در آنها ایجاد می کند خوشحال هستند. آنها از کاهش درد کمر و کاهش اضطراب و تنش خبر می دهند. مطمئناً به نظر می رسد که ماساژ با سنگ داغ برای شما مفید است، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد اینکه دقیقاً چرا این مورد نیاز است. برخی از فواید ماساژ سنگ داغ منحصر به فرد است، در حالی که برخی اعتقاد بر این است که به دلیل مزایای گسترده تر ماساژ است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم