بهترین مرکز ماساژ در چالوس

ماساژ درمانی دستکاری علمی بافت های نرم بدن است که عمدتاً از تکنیک های دستی (دستی) مانند اعمال فشار ثابت یا متحرک، نگه داشتن و حرکت عضلات و بافت های بدن تشکیل شده است.

هدف
به طور کلی، ماساژ برای بهبود جریان خون و لنف (مایع موجود در غدد لنفاوی، بخشی از سیستم ایمنی)، برای کاهش تنش یا شلی عضلانی، برای تأثیرگذاری بر سیستم عصبی از طریق تحریک یا آرام‌بخشی، و بهبود بهبود بافت انجام می‌شود. ماساژ درمانی ممکن است برای کودکان و بزرگسالان توصیه شود تا فوایدی مانند موارد زیر را به همراه داشته باشد:

کاهش تنش و سفتی عضلات
رفع اسپاسم عضلانی
افزایش انعطاف پذیری مفاصل و اندام و دامنه حرکتی
افزایش سهولت و کارایی حرکت
تسکین نقاط تنش و استرس کلی؛ القای آرامش
ترویج تنفس عمیق تر و راحت تر
بهبود گردش خون و حرکت لنف
تسکین سردردهای ناشی از تنش و خستگی چشم
بهبود سریع تر آسیب های بافت نرم، مانند عضلات کشیده شده و رباط های رگ به رگ شده
کاهش درد و تورم مربوط به جراحات
کاهش تشکیل بافت اسکار به دنبال آسیب بافت نرم
افزایش سلامت و تغذیه پوست
بهبود وضعیت بدن با تغییر الگوهای تنشی که بر وضعیت بدن تأثیر می گذارد
کاهش استرس عاطفی یا جسمی و کاهش اضطراب
ترویج احساس خوب بودن


افزایش آگاهی از ارتباط ذهن و بدن و بهبود آگاهی ذهنی و هوشیاری به طور کلی
ماساژ درمانی همچنین ممکن است برای مزایای بالینی مستند آن مانند بهبود عملکرد ریوی در بیماران جوان مبتلا به آسم، کاهش ناراحتی های روانی-عاطفی در افرادی که از بیماری التهابی مزمن روده رنج می برند، کمک به افزایش وزن، بهبود رشد حرکتی در نوزادان نارس و تقویت سیستم ایمنی توصیه شود. عملکرد

شرح
ماساژ درمانی یکی از قدیمی ترین روش های مراقبت های بهداشتی شناخته شده است. ارجاع به ماساژ در متون پزشکی باستانی چینی که بیش از 4000 سال پیش نوشته شده است یافت می شود. ماساژ از زمان بقراط، "پدر پزشکی" در شیوه های مراقبت های بهداشتی غربی مورد حمایت قرار گرفته است.

ماساژ درمانی دستکاری علمی بافت های نرم بدن به منظور عادی سازی آن بافت ها است و شامل گروهی از تکنیک های دستی است که شامل اعمال فشار ثابت یا متحرک، نگه داشتن و/یا ایجاد حرکت به قسمت هایی از بدن می شود. در حالی که ماساژ درمانی عمدتا با دست انجام می شود، گاهی اوقات از ساعد یا آرنج استفاده می شود.

این تکنیک ها بر سیستم های عضلانی، اسکلتی، گردش خون، لنفاوی، عصبی و سایر سیستم های بدن تاثیر می گذارد. فلسفه اصلی ماساژ درمانی مفهوم vis Medicatrix naturae را در بر می گیرد که به معنای "کمک به توانایی بدن برای التیام خود" است.

لمس وسیله اساسی ماساژ درمانی است. در حالی که ماساژ را می توان بر حسب نوع تکنیک های انجام شده توصیف کرد، اما از لمس صرفاً به روش مکانیکی در ماساژ درمانی استفاده نمی شود.

از آنجایی که ماساژ معمولاً شامل اعمال لمس با درجاتی از فشار و حرکت است، ماساژدرمانگر باید از لمس با حساسیت استفاده کند تا میزان بهینه فشار را برای هر فرد تعیین کند. به عنوان مثال، استفاده از فشار زیاد ممکن است باعث تنش در بدن شود، در حالی که استفاده کم ممکن است تأثیر کافی نداشته باشد.

لمسی که با حساسیت استفاده می شود همچنین به ماساژدرمان اجازه می دهد تا اطلاعات مفیدی را از طریق دستان خود در مورد بدن فرد دریافت کند، مانند مکان یابی مناطق تنش عضلانی و سایر مشکلات بافت نرم. از آنجایی که لمس نیز نوعی ارتباط است، لمس حساس می‌تواند حس مراقبت را به شخص دریافت‌کننده ماساژ منتقل کند و حس خود و سلامتی فرد را تقویت کند.

در عمل، بسیاری از ماساژدرمانگران از بیش از یک تکنیک یا روش در کار خود استفاده می کنند و گاهی اوقات چندین روش را با هم ترکیب می کنند. ماساژدرمانگرهای موثر نیازهای هر فرد را مشخص می کنند و سپس از تکنیک هایی استفاده می کنند که به بهترین وجه این نیازها را برآورده می کند.

ماساژ سوئدی رایج ترین نوع ماساژ است. از سیستم ضربات طولانی سر خوردن، ورز دادن و تکنیک‌های اصطکاک بر روی لایه‌های سطحی‌تر ماهیچه‌ها، عموماً در جهت جریان خون به سمت قلب، و گاهی اوقات با حرکات فعال و غیرفعال مفاصل ترکیب می‌شود. برای تقویت آرامش عمومی، بهبود گردش خون و دامنه حرکتی و کاهش تنش عضلانی استفاده می شود.

ماساژ بافت عمیق برای رهاسازی الگوهای مزمن تنش عضلانی با استفاده از ضربات آهسته، فشار مستقیم یا اصطکاک که بر روی دانه‌های ماهیچه‌ها هدایت می‌شود، استفاده می‌شود. نسبت به سوئدی با فشار بیشتر و بر روی لایه های عمیق عضلانی اعمال می شود و به همین دلیل به آن بافت عمیق می گویند و برای تنش مزمن عضلانی موثر است.

ماساژ ورزشی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که شبیه به بافت سوئدی و عمقی هستند، اما به‌طور ویژه برای مقابله با تأثیرات عملکرد ورزشی بر بدن و نیازهای ورزشکاران در مورد تمرین، اجرا و بهبودی پس از آسیب‌ها سازگار شده‌اند.

ماساژ آروماتراپی
ماساژهای آروماتراپی برای افرادی که از عطر لذت می برند و می خواهند یک جزء شفابخش عاطفی در ماساژ خود داشته باشند، بهترین است. این نوع ماساژ می تواند کمک کند:

روحیه خود را تقویت کنید
استرس و اضطراب را کاهش دهد
کاهش علائم افسردگی
از بین بردن تنش عضلانی
تسکین درد
ماساژهای آروماتراپی فشار ملایم و ملایم را با استفاده از روغن‌های ضروری ترکیب می‌کنند. ماساژ درمانگر شما معمولاً تصمیم می‌گیرد از کدام روغن‌های ضروری استفاده کند، اما در صورت تمایل می‌توانید به آنها اطلاع دهید. روغن های ضروری قبل از استفاده روی پوست رقیق می شوند.

در طول ماساژ، در حالی که روغن‌های ضروری را از طریق دیفیوزر استنشاق می‌کنید و از طریق پوست جذب می‌شوند، یک ماساژ کل بدن به شما داده می‌شود.

گاهی اوقات، ماساژ آروماتراپی فقط بر روی کمر، شانه ها و سر شما متمرکز می شود. هیچ لباسی نخواهید پوشید، اما لباس زیر اختیاری است.

یک ماساژ آروماتراپی 60 تا 90 دقیقه است.

ماساژ بافت های عمیق
ماساژ بافت عمیق فشار بیشتری نسبت به ماساژ سوئدی دارد. اگر مشکلات عضلانی دارید، گزینه خوبی است، مانند:

درد
صدمه
عدم تعادل
تنگی
درد مزمن عضلانی
در طول ماساژ بافت عمیق، ماساژدرمانگر شما از ضربات آهسته و فشار عمیق انگشت برای کاهش تنش از عمیق‌ترین لایه‌های ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند استفاده می‌کند. می توانید در طول این ماساژ برهنه باشید یا لباس زیر خود را بپوشید.

مدت زمان ماساژ 60 تا 90 دقیقه خواهد بود.

در حالی که بافت عمیق ممکن است شدیدتر باشد، نباید درد یا درد احساس کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم