بهترین ماساژ درمانی چالوس

تسکین درد: تسکین درد ناشی از آسیب‌های اسکلتی عضلانی و علل دیگر به عنوان یکی از مزایای اصلی ماساژ ذکر شده است. یک بررسی کاکرین در سال 2015 به این نتیجه رسید که شواهد بسیار کمی وجود دارد که ماساژ درمانی موثر برای کمردرد است.

یک متاآنالیز انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign نتوانست از نظر آماری کاهش قابل توجهی در درد بلافاصله پس از درمان پیدا کند. شواهد ضعیف نشان می دهد که ماساژ ممکن است درد را در کوتاه مدت برای افراد مبتلا به کمردرد حاد، تحت حاد و مزمن بهبود بخشد.


اضطراب حالتی: نشان داده شده است که ماساژ اضطراب حالتی را کاهش می دهد، که معیاری گذرا از اضطراب در یک موقعیت خاص است.


فشار خون و ضربان قلب: نشان داده شده است که ماساژ به طور موقت فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد.


اثرات دوز چندگانه
تسکین درد: ماساژ ممکن است درد تجربه شده در روزها یا هفته های پس از درمان را کاهش دهد.
اضطراب صفت: نشان داده شده است که ماساژ اضطراب صفت را کاهش می دهد. حساسیت عمومی فرد به اضطراب
افسردگی: نشان داده شده است که ماساژ افسردگی تحت بالینی را کاهش می دهد.


اثرات عصبی عضلانی
نشان داده شده است که ماساژ با اندازه گیری تغییرات در دامنه رفلکس هافمن (H-reflex) تحریک پذیری عصبی عضلانی را کاهش می دهد. کاهش دامنه رفلکس H اوج به اوج نشان دهنده کاهش تحریک پذیری نورون حرکتی است. برخی دیگر توضیح می دهند، "رفلکس H به عنوان آنالوگ الکتریکی رفلکس کششی در نظر گرفته می شود ... و کاهش" به دلیل کاهش تحریک پذیری رفلکس نخاعی است.

فیلد (2007) تأیید می‌کند که اثرات بازدارندگی ناشی از گیرنده‌های بافتی عمقی است و نه گیرنده‌های سطحی پوستی، زیرا در هنگام نگاه کردن به ماساژ فشار سبک نوک انگشت، هیچ کاهشی در رفلکس H وجود نداشت. اشاره شده است که "گیرنده های فعال شده در طول ماساژ مختص عضله ای است که ماساژ داده می شود"، زیرا سایر عضلات کاهشی در دامنه رفلکس H ایجاد نمی کنند.

ماساژ شکم، که گاهی اوقات ممکن است به عنوان ماساژ معده نیز شناخته شود، یک درمان ملایم و غیرتهاجمی است که ممکن است برای برخی افراد اثرات آرام بخش و شفابخش داشته باشد.

این برای درمان طیف گسترده ای از نگرانی های سلامتی، به ویژه موارد مربوط به معده، مانند مشکلات گوارشی، یبوست و نفخ استفاده می شود.

می توانید ماساژ شکم خود را انجام دهید یا برای یک جلسه به ماساژ درمانگر مراجعه کنید. ممکن است تنها پس از 5 یا 10 دقیقه ماساژ در روز از اثرات ماساژ شکم بهره مند شوید. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک خوددرمانی به خواندن ادامه دهید.

اگر باردار هستید یا هر گونه نگرانی سلامتی دارید، حتماً قبل از ماساژ شکم با پزشک خود صحبت کنید.

فواید ماساژ شکم
به گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا (AMTA)، ماساژ درمانی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد داشته باشد. تصور می شود که سلامت و تندرستی کلی را بهبود می بخشد.

ماساژ شکم ممکن است این فواید اضافی را ارائه دهد.

رفع یبوست
ماساژ شکم ممکن است به شل شدن عضلات شکم شما کمک کند. این به نوبه خود به تحریک هضم و رفع یبوست کمک می کند.

یک مطالعه کوچک در سال 2016 با منبع قابل اعتماد اثرات ماساژ شکم را بر یبوست پس از جراحی بررسی کرد. محققان دریافتند افرادی که ماساژ شکم داشتند - در مقایسه با گروه کنترل که ماساژ دریافت نکردند - دارای:

کاهش علائم یبوست
حرکات روده بیشتر
زمان کمتری بین اجابت مزاج
همچنین نشان داده شد که ماساژ شکم تأثیر مثبتی بر نمرات کیفیت زندگی آنها دارد. برای گسترش این یافته ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی هایی که می تواند بر یبوست تأثیر بگذارد، به مطالعات عمیق تری نیاز است.

ترکیب روغن‌های ضروری در ماساژ درمانی ممکن است فواید آن را افزایش دهد.

برای از بین بردن یبوست، ممکن است بخواهید در طول ماساژ روی این نقاط طب فشاری تمرکز کنید:

CV6 که عرض دو انگشت زیر ناف است
CV12، که در امتداد مرکز تنه شما، در نیمه راه بین ناف و قفسه سینه قرار دارد.
اگر باردار هستید از نقاط طب فشاری استفاده نکنید.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
تحقیقات انجام شده در سال 2018 اثرات ماساژ شکم را بر مشکلات گوارشی افرادی که لوله داخل تراشه داشتند مورد بررسی قرار داد. افرادی که 15 دقیقه ماساژ شکم را دو بار در روز به مدت سه روز انجام دادند، در مقایسه با افرادی که هیچ درمانی دریافت نکردند، علائم خود را بهبود بخشیدند. گروه ماساژ همچنین میزان مایع معده آنها را کاهش داد و دور شکم و یبوست آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

تحقیقات بیشتری هم در محیط های بیمارستانی و هم در بین افراد خارج از بیمارستان مورد نیاز است.

نفخ را کاهش دهید
یک مطالعه منبع معتبر در سال 2015 نشان داد که ماساژ شکم در درمان برخی از علائم مایع اضافی (شایع در افرادی که برای سرطان درمان می‌شوند) که در حفره شکمی تجمع می‌یابد، مؤثر است.

در این مطالعه، افرادی که به مدت سه روز دو بار در روز 15 دقیقه ماساژ شکم داشتند، سطوح کمتری از نفخ شکم درک شده داشتند. سطح افسردگی، اضطراب و رفاه نیز بهبود یافت.

ماساژ شکم بر علائم دیگر آنها از جمله درد، تهوع و خستگی تأثیری نداشت.

تسکین درد قاعدگی
یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که ماساژ شکم در تسکین درد و گرفتگی قاعدگی بسیار موثر است. زنانی که به مدت شش روز قبل از قاعدگی روزانه پنج دقیقه ماساژ می‌دادند، در مقایسه با زنانی که هیچ درمانی نداشتند، به میزان قابل‌توجهی میزان درد و گرفتگی کمتری داشتند.

با این حال، این یک مطالعه در مقیاس کوچک تنها روی 85 زن بود. تحقیقات بیشتری برای حمایت از استفاده از ماساژ شکم برای درمان درد قاعدگی مورد نیاز است.

ترکیب روغن‌های ضروری در ماساژ شکم ممکن است مزایای بیشتری نسبت به ماساژ به تنهایی داشته باشد. استفاده از روغن‌های ضروری ممکن است به کاهش اصطکاک و تقویت حس بویایی در طول ماساژ کمک کند. آنها همچنین ممکن است به کاهش درد و خونریزی قاعدگی کمک کنند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که زنانی که 10 دقیقه ماساژ شکم با روغن‌های ضروری داشتند، در مقایسه با زنانی که فقط با استفاده از روغن بادام ماساژ شکم داشتند، به میزان قابل توجهی از درد قاعدگی و خونریزی بیش از حد قاعدگی کمتری داشتند. مدت زمان درد نیز کاهش یافت.

هر دو گروه در این مطالعه یک بار در روز به مدت هفت روز قبل از پریود خود ماساژ شکم داشتند. ماساژ آروماتراپی شامل اسانس های دارچین، میخک، گل رز و اسطوخودوس در پایه روغن بادام بود.

برای درک جزئیات بیشتر ماساژ شکم رایحه درمانی به تحقیقات بیشتری نیاز است. دانشمندان باید در مورد نحوه عملکرد روغن های ضروری روی بدن و نحوه عملکرد آنها با ماساژ شکم اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مزایای دیگر
علاوه بر فواید فوق، ماساژ شکم ممکن است:

کمک به کاهش وزن
تشویق به آرامش
تقویت و تقویت عضلات شکم
تنش جسمی و روحی را از بین ببرید
اسپاسم عضلانی را آزاد کنید
افزایش جریان خون در شکم
برای اندام های شکمی مفید است
با این حال، تحقیقات خاصی وجود ندارد که اثربخشی ماساژ شکم را در بسیاری از موارد ثابت کند

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم