بهترین آموزش ماساژ در چالوس

گره های عضلانی چیست؟
گره های عضلانی، نواحی سخت و حساس ماهیچه ها هستند که حتی زمانی که عضله در حالت استراحت است، سفت و منقبض می شوند. این فیبرهای عضلانی منقبض می توانند در هنگام لمس باعث درد در سایر قسمت های بدن شوند. آنها همچنین به عنوان نقاط ماشه ای شناخته می شوند.

گره های عضلانی می توانند به دلایل زیر ایجاد شوند:

یک سبک زندگی بی تحرک
استفاده بیش از حد یا آسیب رساندن به عضلات
وضعیت بدنی ضعیف
کم آبی بدن، عادات غذایی ناسالم، و استرس و اضطراب نیز ممکن است به گره های عضلانی کمک کنند.

گره های عضلانی می توانند در هر جایی از بدن ایجاد شوند، اما معمولا در پشت، شانه ها و گردن شما دیده می شوند. آنها اغلب در عضلات گلوتئال شما نیز ظاهر می شوند.

گره های عضلانی می توانند باعث ایجاد احساس درد و درد در عضلات و مفاصل شما شوند. هنگامی که یک گره عضلانی را لمس می کنید، ممکن است احساس تورم، تنش یا برآمدگی داشته باشید. همچنین ممکن است احساس سفت و انقباض داشته باشید، حتی زمانی که شما سعی می کنید آرام شوید، و آنها اغلب به لمس حساس هستند. حتی ممکن است ناحیه آسیب دیده ملتهب یا متورم شود.

گره های عضلانی می توانند علائمی را در نواحی خارج از عضلات ایجاد کنند، از جمله:

سردرد
دندان درد
گوش درد
همچنین ممکن است استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه کنید و در خوابیدن مشکل داشته باشید.

رفتار
درمان گره های عضلانی می تواند زمان بر باشد. برای خلاص شدن از شر گره ها، باید بافت گره خورده را بشکنید و اعصاب ملتهب را آرام کنید. موارد زیر برخی از کارهایی است که می توانید برای کمک به از بین بردن گره ها و یافتن تسکین انجام دهید.

باقی مانده
اگر گره های عضلانی دارید به بدن خود اجازه استراحت دهید. از هر فعالیتی که باعث ایجاد گره می شود یا باعث افزایش درد یا ناراحتی شما می شود، استراحت کنید. تا حد امکان زمان خود را به آرامش اختصاص دهید. این ممکن است شامل خوابیدن طولانی تر از حد معمول یا دراز کشیدن در یک موقعیت راحت با استفاده از بالش برای حمایت از بدن باشد.

کش آمدن
کشش ملایم که عضلات شما را دراز می کند می تواند به شما کمک کند تا تنش را در بدن خود آزاد کنید. هنگام حرکات کششی با خود ملایم باشید. خودتان را مجبور به هیچ موقعیتی نکنید یا کاری که باعث درد می شود انجام ندهید.

برای بهترین نتیجه، حرکات کششی را حداقل 30 ثانیه نگه دارید و کشش را به آرامی رها کنید تا خطر آسیب را کاهش دهید.

ورزش
ورزش هوازی ممکن است به رفع گره های عضلانی کمک کند. اگر گره ها در شانه ها یا گردن شما هستند، جک های جامپینگ، شنا و سایر حرکات بازو را انجام دهید که عضلات شانه و گردن شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

این باعث کشش ماهیچه ها و افزایش خون رسانی آنها می شود. افزایش عرضه خون به ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند.

درمان سرد و گرم
استفاده از ترکیب گرما و سرما می تواند به تسکین درد و التهاب ناشی از گره های عضلانی کمک کند.

سرما به انقباض رگ خونی کمک می کند که تورم را کاهش می دهد. برای اعمال سرد، از کمپرس سرد به مدت 10 دقیقه استفاده کنید و سپس حداقل 15 دقیقه آن را بردارید. می توانید این کار را تکرار کنید تا زمانی که آرامش پیدا کنید.

گرما باعث شل شدن و شل شدن ماهیچه های سفت می شود و درد را تسکین می دهد. گرما ممکن است جریان خون را افزایش دهد که باعث بهبودی می شود. برای اعمال گرما، از یک پد حرارتی استفاده کنید یا یک حمام آب گرم بگیرید.

بین درمان سرد و گرما جایگزین کنید، یا از روشی استفاده کنید که برای شما بهتر است. درمان سرد و گرم باید همراه با سایر روش های درمانی استفاده شود.

از مالش عضلات استفاده کنید
مالش عضلانی به نرم شدن و شل شدن گره های عضلانی کمک می کند. می توانید دو بار در روز یک مالش ماهیچه ای را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید تا خنک شود. ممکن است به کسی نیاز داشته باشید که به شما کمک کند در مناطقی که دسترسی به آن دشوار است درخواست دهید.

فرمولی پیدا کنید که حاوی منتول، کپسایسین یا کافور باشد. قبل از استفاده از مالش برای اولین بار، آزمایش پچ انجام دهید. برای انجام پچ تست، مقدار کمی از پماد را روی قسمت داخلی ساعد خود بمالید. 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید هیچ واکنشی وجود ندارد. اگر هیچ واکنشی وجود نداشت، بهتر است آن را به سایر قسمت‌های بدن خود بمالید.

آزاد شدن فشار نقطه ماشه
این درمان با اعمال فشار بر نقاط ماشه ای شما عمل می کند. یک تمرین‌کننده ماهر به گره عضلانی فشار وارد می‌کند تا زمانی که نرم شود و آزاد شود. پس از یک جلسه درمانی، مجموعه ای از حرکات را برای تکمیل در خانه خواهید داشت. این به تمرین مجدد عضلات شما کمک می کند.

فیزیوتراپی
در موارد جدی تر، فیزیوتراپی ممکن است توصیه شود. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا دلایل اصلی گره های عضلانی خود را شناسایی کنید. آنها درد شما را با استفاده از درمان های مناسب با مورد شما درمان می کنند. تکنیک هایی به شما آموزش داده می شود که درد را کاهش داده و از عود آن جلوگیری می کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم