بهترین مرکز ماساژ نوشهر

شما ماساژ می گیرید زیرا آنها احساس خوبی دارند - و همچنین به شما احساس خوبی می دهند. و از قبل می دانید که ماساژ می تواند برای سلامت جسمی و روحی شما معجزه کند.

 در اینجا چهار واقعیت جالب در مورد ماساژ وجود دارد که احتمالاً قبلاً نشنیده اید!

1. ماساژ می تواند طول عمر شما را افزایش دهد
البته هیچ کس نمی تواند این را تضمین کند. تحقیقات نشان می دهد که ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد، سطح استرس را کاهش می دهد و عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. از آنجایی که بیش از 90 درصد بیماری ها نتیجه مستقیم استرس هستند، جای تعجب نیست که ماساژ می تواند به بهبود طول عمر کمک کند.

تا زمانی که چشمه واقعی جوانی را کشف نکنیم، ماساژ منظم ممکن است بهترین چیز بعدی باشد!

2. انسان ها برای لمس سخت هستند
آیا می دانستید که حس لامسه شما اولین حسی است که در کودکی ایجاد کرده اید؟ همچنین این آخرین حسی است که با افزایش سن محو می شود. دلیلی برای این وجود دارد - ما بیش از 5 میلیون گیرنده لمسی در پوست خود داریم. فقط با یک نوک انگشت، بیش از 3000 گیرنده لمسی دارید!

جالب اینجاست که اعصاب لمسی ما به دمای 32 درجه سانتیگراد یا 89 درجه فارنهایت حساس هستند. درست حدس زدید: این دقیقاً دمای پوست انسان است!

3. ماساژ درمانی (بسیار) قدیمی است
اولین برنامه آموزشی "رسمی" ماساژ در اوایل دهه 1800 در سوئد ظاهر شد، اما ریشه های ماساژ درمانی بسیار دورتر از آن است.

باستان شناسان نقاشی هایی از افرادی که بر روی مقبره های مصر باستان ماساژ می دهند و دریافت می کنند، کشف کرده اند که قدمت آن به 5000 سال پیش بازمی گردد. همچنین شواهدی مبنی بر استفاده گسترده از ماساژ در چین و هند در اوایل 2700 سال قبل از میلاد وجود دارد.

4. صدها نوع مختلف ماساژ وجود دارد
سوئدی و بافت عمیق دو نوع از محبوب ترین انواع ماساژ هستند، حداقل در دنیای غرب. اما وقتی عمیق‌تر شوید و شروع به سفر کنید، بیش از 300 روش مختلف ماساژ را در سراسر جهان پیدا خواهید کرد.

اگر به مکزیک سفر می‌کنید، می‌توانید یک «ماساژ کاکتوس» با فضای داخلی گرم و لطیف گیاه کاکتوس دریافت کنید. در خاورمیانه، دریافت ماساژ/حمام در حالی که روی یک تخته مرمر گرم در داخل یک حمام سنتی دراز کشیده اید، رایج است. و در آسیای جنوب شرقی، موسسات ماساژی را خواهید یافت که در آن همه درمانگران نابینا هستند!

بررسی اجمالی
ماساژ درمانی یک اصطلاح جمعی است که تکنیک‌ها و انواع ماساژهایی را در بر می‌گیرد که برای تسکین و تسکین برخی نیازها و شرایط فیزیکی طراحی شده‌اند. ماساژدرمانگران با استفاده از انگشتان، دست‌ها، ساعد، آرنج و حتی پاها، فشار را برای ورز دادن، سر خوردن و ضربه زدن به لایه‌های ماهیچه‌ها اعمال می‌کنند تا تنش ایجاد شده را از بین ببرند و درد را تسکین دهند. با این حال، مزایای ماساژ درمانی بسیار فراتر از آرامش است.

انواع و فواید ماساژ درمانی
ماساژ درمانی اغلب برای رفع خستگی پس از یک روز کاری سخت، انرژی بخشیدن به روحیه، درمان کمردرد و تنش عضلانی و بهبود جریان خون انجام می شود. از رایج ترین تکنیک های ماساژ که امروزه انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ سوئدی - که به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع در نظر گرفته می‌شود، شامل اعمال ضربات طولانی و گسترده، چرخاندن و ورز دادن عضلات، همراه با ضربه زدن ریتمیک برای تسکین استرس و آرامش عضلانی است.

ماساژ شیاتسو - همچنین یک نوع رایج، این تکنیک فشار انگشت را با کشش های ملایم برای بهبود جریان خون و کاهش استرس ترکیب می کند.

ماساژ تایلندی - این نوع ماساژ با حرکات کششی و یوگا مانند تمام بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود احساس نشاط و انرژی داشته باشید.

درمان نقطه ماشه ای - این روش از چرخه ای از فشار و رهاسازی مجزا برای کاهش درد در نقطه ماشه ای یا ناحیه مورد نظر استفاده می کند.

ماساژ بافت عمیق - این شبیه به ماساژ سوئدی است، اما با این تکنیک، فشار عمیق به نواحی مشکل خاصی اعمال می‌شود و ممکن است در چند روز آینده احساس درد داشته باشید.

ماساژ ورزشی - یک ماساژ ورزشی که به طور خاص برای افراد فعال بدنی طراحی شده است، تکنیک های مختلف ماساژ را ترکیب می کند و بر روی مناطق خاصی از بدن تمرکز می کند. این به ورزشکاران کمک می کند تا برای یک رویداد آماده شوند و از آسیب پیشگیری یا درمان کنند.

رفلکسولوژی - در این نوع ماساژ، برای رفع شرایط خاص، کاهش استرس و ایجاد آرامش، به نواحی خاصی از دست‌ها و پاها فشار وارد می‌شود.

ماساژ با سنگ داغ – با این نوع ماساژ، درمانگران سنگ های گرم شده را نیز بر روی قسمت های خاصی از بدن قرار می دهند تا درد را تسکین داده و عضلات منقبض شده را آرام کنند.

ماساژ قبل از تولد - این نوع ماساژ بهترین انتخاب درمانی برای زنان باردار است. تکنیک های مورد استفاده بر اساس ترجیحات و نیازهای فرد است.

ماساژ درمانی عصبی عضلانی - این نوع پیچیده‌تر ماساژ شامل دستکاری بافت‌ها و اعصاب زیرین است که منبع درد مزمن محسوب می‌شوند.

انواع ماساژهای فوق الذکر نه تنها باعث آرامش می شوند، بلکه ثابت شده اند که برخی از شرایط پزشکی و فیزیکی را نیز تسکین می دهند. تحقیقات مختلف نشان داده اند که ماساژ درمانی مزایای زیر را دارد:

دردهای مزمن ناشی از آرتریت روماتوئید، آرتروز، فیبرومیالژیا و دردهای مربوط به زایمان را تسکین می دهد.
به بیماران سرطانی در کاهش درد، احساس آرامش و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند
موارد افسردگی و اضطراب را در بیماران روانی کاهش می دهد
رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود می بخشد
بهبود کیفیت زندگی و سطح گلوکز در بیماران دیابتی
عملکرد ریه را در بیماران آسم بهبود می بخشد
کاهش اضطراب و درد در بیماران جراحی قلب
به تسکین سردردهای مزمن و میگرن کمک می کند
درد ناشی از مفصل گیجگاهی فکی را کاهش می دهد
بی خوابی مرتبط با استرس را کاهش می دهد
عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و به درمان اختلالات گوارشی کمک می کند.


عوارض جانبی ماساژ درمانی
انواع خاصی از ماساژ می تواند روز بعد شما را دردناک کند، اما ماساژ معمولاً دردناک یا ناراحت کننده نیست. ثابت شده است که ماساژ درمانی شرایط پزشکی خاصی را تسکین می دهد، اما تنها زمانی که توسط یک درمانگر آموزش دیده انجام شود. برای ارائه خدمات ماساژ درمانی که به بهترین وجه با نیازها و شرایط شما مطابقت دارد، درمانگران باید توجه ویژه ای داشته باشند.

ماساژدرمانگران هنگام برخورد با بیمارانی که شرایط سلامتی دارند باید اقدامات احتیاطی حیاتی را انجام دهند. به عنوان مثال، برای افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند، افرادی که مشکلات خونریزی دارند و تعداد پلاکت خونشان پایین است، باید از ماساژ بافت عمیق اجتناب شود. به طور مشابه، فشار شدید نباید در ناحیه‌ای که تومور، جراحت یا زخم وجود دارد اعمال شود، مگر اینکه توسط پزشک تأیید شود. افراد مبتلا به پوکی استخوان شدید، ترومبوسیتوپنی و ترومبوز ورید عمقی نیز به شدت از ماساژ منع می شوند.

مهمتر از همه، ماساژ درمانی نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی مرسوم در نظر گرفته شود. اگر از یک بیماری پزشکی رنج می برید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید که آیا ماساژ درمانی برای شما مفید است یا مناسب است.

تخصص: ماساژ درمانگر
ماساژ درمانی توسط درمانگران دارای مجوز برای تسکین استرس و/یا درد، بهبود گردش خون، افزایش آرامش، توانبخشی آسیب‌ها و ارتقای رفاه کلی بیمار انجام می‌شود. اکثر ایالت ها و شهرهای سراسر جهان ماساژ درمانی را تنظیم می کنند، زیرا ماساژ درمانی نباید توسط یک فرد بی تجربه یا آموزش ندیده انجام شود. ماساژدرمانگر بسیاری از بافت های نرم و ماهیچه را لمس کرده و دستکاری می کند

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم